>  >

FILMÓW W BAZIE 86 466 W POCZEKALNI 53 889

50

Szkoła zabija kreatywność

Dodany 21.12.2008, 03:34 przez wiedzatowladza

Bardzo wartoścowy, a zarazem pełny humoru wykład na konferencji TEDtalks

Ranking:5| Kategoria: Ciekawostki | Komentarze: 11 | Wyświetleń: 43521 | Tagi: (pokaż tagi)tedtalks wykład konferencja Sir Ken Robinson kreatywność

Komentarze (11)

0 Bernard_Gui 21.07.2009, godz. 00.47

W zasadzie to ten człowiek mówił banały, które "wszyscy znają". I w tym właśnie tkwi problem, on nie powiedział kompletnie nic odkrywczego, ba, powiedział coś znanego praktycznie każdemu rozsądnemu człowiekowi, a mimo to ten chory system jaki mamy dzisiaj wciąż funkcjonuje, ba, tężnieje! Coraz młodszy wiek dzieci odbieranych rodzicom i "edukowanych" w szkołach państwowych z lekcjami prowadzonymi przez transseksualistów o "równości płci" (vide: Szwecja) itd. Gdyby ludzie ZACZĘLI W KOŃCU SAMI ODPOWIADAĆ ZA SIEBIE, POWIEDZIELIBY "STOP!!!" TRAKTOWANIU ICH JAK BYDŁO, gdyby zwyczajnie odrzucili socjalizm, "państwo- nianię", wszystkie te chore nakazy które zabraniają im samym żyć tak, jak sami chcą nikogo przy tym nie krzywdząc, świat wyglądałby inaczej. Jednym, dość osiągalnym, środkiem do wywołania takich zmian byłby chociażby wybór wolnościowej partii politycznej, jak UPR (choć wątpię w d***kratyczne rozwiązania...), a niestety 99,999% ludzi, która wysłucha tego wykładu powie "no tak, 100% racji!" i dalej będzie pozwalała traktować się jak bydło, o które trzeba dbać, by nie weszło w szkodę.

0 keetronik 05.03.2009, godz. 17.09

genialny wyklad, genialny czlowiek. Dlaczego ktos taki jak on nie moze byc naszym MEN'em?;p

0 692138434 22.12.2008, godz. 01.22

W edukacji nie należało by likwidować przedmiotów takich jak fizyka, matematyka, chemia biologia i cała reszta. Problem jest w 1) materiale jaki nauczyciel ma nauczyć i 2)sposobie przekazywania tych informacji. Załóżmy taka fizyka: Co z tego ze "nauczymy się" jak działa żarówka jaki opór stawia prąd przepływając przez nią jeśli w codziennym życiu nie bedziemy umieli nawet wymienić takiej żarówki czy idąc dalej naprawić instalacji elektrycznych we własnym domu. J.polski - Jaki sens jest czyatnia przez wieki tych samych dzieł tych samych pisarzy. Chłopi i inne milionowo-stronicowe dzieła jeśli nie bedziemy umieli samemu napisać prostego listu do dziewczyny własnymi słowami. J.polski powinien nas uczyć komunikacji miedzy ludźmi, technik porozumiewania się. Czy komu kolwiek w jakiej kolwiek pracy przyda się znajomość "Boryny"? czy innych dzieł np. Shekspira czy innego pisarza. Okolo 60% jak nie wiecej materiału przerobionego w okresie od gimnazjium do studiow (tak tak na studiach też ucze się nieprzydatnych bzdur ktore są kompletnie nie przydatne) przydają się jedynie w jednym zawodzie: zawodzie nauczyciela. I na tym kończy się ich przydatność w życiu. Problem w tym ze nie ma na tyle odważnej osoby która podjeła by się wyzwania i wprowadziła radykalne zmiany w edukacji. Nawiązując do materiału Pana Robinsona, za bardzo boimy się pomylić, by stanąć przed takim wyzwaniem. Zadajemy sobie zbyt wiele pytań. Na tym polega prbem ludzkości. Niszczymy samych siebie. Powodzenia w nauce.

0 unnamed262 21.12.2008, godz. 21.42

na co mi w technikum samochodowym chemia byla? podstaw tego nauczylem sie w gim a mole itp nie przydadza mi sie... tak samo z kultura i biologia ktore mialem w gim i wiecej nie potrzeba mi wiedziec jesli chcialbym sie tego uczyc poszedl bym do klasy biologiczno - chemicznej.

0 Ursus_Ace 21.12.2008, godz. 17.49

Dobrze jest spróbować sił w różnych dziedzinach i dobrze jest coś o nich wiedzieć. Gdyby jednak dany kierunek okazał się błednym.. czemu mielibyśmy go nie zmienić? A jednak współczesność ogranicza nas do trwania w ?ogóle? czyli w normach narzuconych przez daną jednostkę i społeczeństwo powinno się podporządkować. Tak jest z obecną ?edukacją? w gimnazjach, szkołach średnich, zawodowych, dokształcających? etc etc. Gdzie jedynie szkoła zawodowa ma ukierunkowanie na profil jaki mamy zamiar w przyszłości kształcić i wykonywać. Natomiast reszta szkół ogranicza człowieka do bycia uniwersalnym przez co dany człowiek zatraca w sobie umiejętności, w których czuje się najlepiej. System edukacji kreuje wartości ludzkie, które według ww. jednostki są narzucone i element, który nie zastosuje się do owych wartości ma znacznie większe szanse na niepowodzenie w dalszym życiu, a tylko dlatego, że wymaga się od człowieka bycia uniwersalnym.. przez co z każdą chwilą zatracamy swoje ?ja? i podporządkowujemy się ustalonym zasadom. Podsumowując.. człowiek ma prawo do samorealizacji niestety tylko według ustalonych wyżej norm. Jego życie czy tego chce czy nie jest wciąż kontrolowane przez jednostki będące wyżej od niego. Mogłem parę "byków" zrobić więc prosiłbym o wyrozumiałość :) Pozdrawiam

0 Ursus_Ace 21.12.2008, godz. 17.48

Rewelacyjny wykład :) nie bede ukrywał, ze mnie lekko zainspirował. Moim zdaniem edukacja jest potrzebna ponieważ samo słowo "edukacja" skupia w sobie naukę.. a jak mądre powiedzenie mówi " Człowiek uczy się przez całe życie, a i tak głupim umiera". Talent jest w każdym z nas, ale by go odkryć należy "podszlifować" swe umiejętności.. np słuch czy gimnastykę ciała. Ucząc się mamy większą możliwość samorealizacji.. dlatego uważam, że szkoła powinna być elastyczna jeśli chodzi o różnorodność działania i tym samym po części powinna spełniać potrzeby danej jednostki. Czemu? Sami sobie na to odpowiedzcie.. czy każdy z przedmiotów w szkole średniej uwielbialiście? Z pewnością znalazł się taki, za którym nie przepadaliście.. np. matma. Ważne jest, by nie ograniczać człowieka do uniwersalnych nauk, które tłumią jak to powiedział Pan Robinson jego kreatywność. Wniosek :)? Nie należy wrzucać wszystkich do jednego ?worka? (w tym przypadku późniejszej szkoły). Szkoła podstawowa jak sama nazwa mówi... uczy podstaw i nie mam przeciwko niej nic tylko dlatego, że w początkowej fazie ?edukacji? dziecko ma styczność z większością źródeł dalszego kształcenia i to właśnie po szkole podstawowej powinno się obrać kierunek dalszego kształcenia ( czy to ma być nauka ścisła, humanistyka, czy sztuka lub taniec ).

0 Bazgan 21.12.2008, godz. 15.41

szkola powinna uczyc tego co ja chce ide na anglistyke po chu.ja mi matma, fizyka, chemia, geografia wok,informatyka,PO,przedsiebiorczosc,zajecia teatralne.. oko cyklopa nie wszyscy musza myslec tak samo...

0 Oko_Cyklopa2 21.12.2008, godz. 15.26

Tjaa widze że do venoma pan wykładowca przemówił.

0 Venom747 21.12.2008, godz. 13.24

Mi też sie bardzo podobał aczkolwiek ja sam nie widze potrzeby istnienia takich przedmiotów jak plastyka czy muzyka. Jak dla mnie szkoła powinna uczyć tego co niezbędne czyli języki,pare przedmiotów ścisłych i humanistycznych. Dla tych którzy chcą wiedzieć więcej powinny być specjalne szkoły z dodatkowymi lekcjami np. z fizyką i chemią gdyż dla mnie te dwa przedmioty nie są wcale przydatne.

0 leju666 21.12.2008, godz. 13.11

Podobało mi się. Szczególnie to, że nie krytykował samej edukacji a uznał ją za równie ważną co rozwijanie własnych indywidualnych umiejętności.<5>

Podobne Maxiory

145

miniatura

Bał się zemsty na swoim rowerze, więc... ;)

45

miniatura

Trochę kreatywności i można zaoszczędzić na ...

17

miniatura

Nowe funkcje dla typowego ręcznika.

108

miniatura

Polska kreatywność. :)

52

miniatura

Brak deski surfingowej lub nart wodnych? Wys...

35

miniatura

To się nazywa kreatywne tworzenie muzyki. Ca...

10

miniatura

amerykański koszykarz, jeden z najniższych g...

zamknij

Podaj swój login i hasło aby zalogować się do serwisu.
Po zalogowaniu reklamy zostaną wyłączone.